• izledim
    • izlemek istiyorum
  • youreads puanı (8.67)
tabutta rövaşata - derviş zaim
tabutta rövaşata, rumelihisarı civarında yaşayan evsiz mahsun'un gerçek ve ibret verici hikayesini anlatıyor. mahsun, soğuk gecelerde ısınmak için araba çalıp sabaha kadar gezdikten sonra çaldığı arabaları yıkayıp temizleyerek eski yerlerine bırakmaktadır. bu tür riskli bir ısınma metodunun faturasını sürekli oarak karakoa alınıp dayak yiyerek ödemektedir. eroinman bir kıza duyduğu platonik aşk onun giderek karanlık bir hal alan yaşamını çok kötü yönde etkileyecektir. montpellier, torino ve san fransisco başta olmak üzere bir çok festivalde ödül alan film, çok küçük bir bütçeyle ve kısa zamanda kotarılmış olmasına rağmen büyük bir beğeni toplamayı başarmıştı. tuncel kurtiz ve ahmet uğurlu'nun üstün performanslarıyla göz doldurduğu film, yurtdışındaki festivallerde en çok ödül olan türk filmi oma özelliğini taşıyor.


  1. ahmet uğurlu'nun oyunculuğuna hayran bıraktığı filmdir. günümüzde baklavalı vücutlarını sergilemeyi oyunculuk zanneden bir güruh var. dış güzellik yetenek ve duygudan yoksun olduğunda ortaya kalıcı ve insanın içine işleyen bir iş çıkmıyor.

    filmde mahsun'un sevdiği kız tuvaletten çıkmadan önce bir saçını tarama sahnesi var ki pek çok söze bedel. bu sahnede bir adamın bir kadına duyduğu bütün güzel duyguları anlatmaya bir tarak darbesi ve bir hüzünlü bakış yetmiş.

    filmin adı mahsun'un hayatını anlatmaya oldukça uygun. evsiz barksız, kimsesiz, parasız bir adamın yaşam mücadelesi de tabutta rövaşata atmaya benziyor. bu ne kadar imkânsızsa onun hayatı da imkânsızlıklarla dolu. gece ısınmak için araba çalacak kadar çaresiz.

    murathan mungan, üç aynalı kırk oda kitabında der ki: "kim kimin kimsesi olabiliyor ki? herkes önünde sonunda kendi kendinin kimsesi oluyor." filmdeki mahsun da sonunda "kendi kendinin kimsesi" olmaya çalışıyor.

    yeryüzünde bu kadar insan varken kimse bu kadar yalnız ve çaresiz bırakılmamalı diye düşünüyorum.